Mitel heeft vandaag aangekondigd dat het een gedeelte van de activa, inventaris en onderhoudsverplichtingen heeft overgenomen van Toshiba’s Unified Communications Business. Al eerder dit jaar, op 11 mei 2017, ondertekenden de twee partijen een samenwerkingsovereenkomst.
“Dankzij deze overname hebben de klanten en partners van Toshiba een nieuw pad naar de toekomst met behoud van de bestaande producten en diensten van Toshiba”, aldus Mitel. Om de bedrijfscontinuïteit van de Toshiba-klanten en -partners te waarborgen en ze te blijven ondersteunen, is een groep Toshiba-medewerkers afkomstig van de sales-, support- en R&D-afdeling door Mitel overgenomen. Hiernaast omvat deze transactie een serviceovereenkomst voor de transitie om de product- en servicecontinuïteit te waarborgen.
De transactie onderstreept de strategie van Mitel om te focussen op het uitbreiden van haar positie op de UCC-markt nu de digitale transformatie zorgt dat de vraag naar Cloud-gebaseerde zakelijke communicatieoplossingen en productivity applicaties sterk toeneemt.
“In een snel veranderend landschap vol technologische ontwikkelingen helpt Mitel klanten naar de toekomst, of dat nu in de Cloud, on-premise of met een hybride-oplossing is”, aldus Rich McBee, CEO van Mitel. “We zijn trots dat we nu officieel Toshiba-klanten, -partners en -medewerkers welkom kunnen heten bij de Mitel-familie.”